- Kategorie
-
Pilatus Porter PC-6 ARF
Wysyłka w ciągu | 7 dni |
Cena przesyłki | 40 |
Dostępność | 2 szt. |
Kod kreskowy | GRC0241/105 |
EAN | 8596450063686 |
Własny kod | GRC0241/105 |
Jednosilnikowy szwajcarski samolot użytkowy STOL Pilatus PC-6 Porter, pierwotnie napędzany sześciocylindrowym silnikiem Lycoming, wziął udział w swoim dziewiczym boju w 1959 roku. Wkrótce pojawił się ulepszony Turbo-Porter napędzany silnikiem turbośmigłowym. Przez lata turbośmigłowe Turbomeca Astazou II, Garret Air Research TPE 331 i ostatecznie Pratt & Whittney Canada PT6A (około 70% wszystkich kiedykolwiek wyprodukowanych PC-6) zabierały ten piękny samolot w niebo.
Niesamowite możliwości krótkiego startu i lądowania, przypominające niemal helikopter, szybko przyciągnęły uwagę operatorów wojskowych i komercyjnych. Wyposażone w podwozie kołowe, narty lub pływaki, Portery służą niezawodnie i nieubłaganie na całym świecie – latając nad pustyniami, dżunglami, jeziorami, górami, śniegiem i lodem – po prostu wszędzie. Nic dziwnego, że PC-6 jest rekordzistą świata w najwyższym lądowaniu stałopłata na wysokości 5750 m na lodowcu Dhaulagiri w Nepalu.
Po 604 dostawach w ciągu 63 lat Pilatus zakończył produkcję w 2022 roku... A teraz możesz cieszyć się lataniem na półmakietowym modelu tego pięknego szybowca napędzanego silnikiem bezszczotkowym, o rozpiętości skrzydeł 1500 mm.
Kadłub z pianki EPO, całkowicie wzmocniony włóknem węglowym, jest wyposażony w bezszczotkowy silnik KAVAN C3548-750, trójłopatowe śmigło 10x6” i KAVAN R-40SB ESC wyposażony w potężny przełączany stabilizator SBEC niezbędny do zasilania wszystkich 6 serwomechanizmów na pokładzie. Komora baterii (pod zdejmowaną klapką w nosie) zapewnia dużo miejsca na Twój pakiet.
Dwuczęściowe skrzydło EPO jest wzmocnione dźwigarami węglowymi i połączone ze sobą za pomocą łącznika rur węglowych. Skrzydło mocowane jest śrubami do kadłuba. Lotkami i klapami sterują dwie pary serwomechanizmów zainstalowanych w skrzydle, napędzanych krótkimi popychaczami drucianymi; zainstalowane są również światła LED pozycyjne i lądowania. Łatwe w montażu rozpórki skrzydeł z włókna węglowego są zabezpieczone parą drucianych zacisków.
Usterzenie wykonane jest z pianki EPO. Serwo steru wysokości jest zainstalowane w kadłubie, serwo steru jest zainstalowane w stateczniku.
Główne podwozie ma nogi z drutu stalowego z rozpórkami teleskopowymi; koło ogonowe z drutu stalowego jest połączone ze sterem. Do swojego Portera możesz dokupić opcjonalny zestaw pływaków - montaż pływaków i steru wodnego zajmuje kilka minut.
PC-6 napędzany jest silnikiem bezszczotkowym KAVAN C3548-750 z regulatorem KAVAN R-40SB 40A ESC.
Do latania Porterem będziesz potrzebować pakietu lotu 14,8 V 2600-3300 mAh (co najmniej 30°C).
Będziesz potrzebował co najmniej 6-kanałowego zestawu RC z komputerem do sterowania PC-6; nawet radio niekomputerowe sprawdzi się, ponieważ serwa lotek, klap, steru i sterowanego przedniego podwozia są sterowane każdy przez pojedynczy kanał (połączony za pośrednictwem wstępnie zainstalowanej płytki przyłączeniowej). Najlepiej sprawdzi się co najmniej 7-kanałowe radio komputerowe; niezależne sterowanie serwem lotek i klap pomoże Ci w pełni cieszyć się Porterem. Na szczęście nawet niedrogie radia, takie jak Radiolink AT9S lub AT10II, Futaba T6K lub T10J, oferują dziś wszystkie niezbędne miksy. W takim przypadku konieczne będzie bezpośrednie podłączenie serwomechanizmów lotek i klap. Instrukcja obsługi zawiera dokładnie sprawdzoną tabelę ustawień, która pomoże Ci łatwo ustawić PC-6, nawet jeśli był to Twój pierwszy samolot sterowany „full house”.
Zawartość zestawu ARTF: kadłub EPO z silnikiem bezszczotkowym, 40A ESC, zainstalowane 3-łopatowe śmigło 10x6" i 2 serwa, skrzydło EPO z zainstalowanymi 4 serwami i światłami LED, poziomy statecznik EPO, podwozie i instrukcja obsługi.
Dane techniczne :
Rozpiętość skrzydeł [mm] 1500
Długość [mm] 1112
Powierzchnia skrzydła [dm2] 27,9
Waga [g] 1650 - 1700
Kontrolowane funkcje Wys.,Kier.,Klapy(2),Motor,Lotki(2)